شیر فشار شکن
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
شیر فشار شکن
نوشته شده در سه شنبه 25 آبان 1400
بازدید : 495
نویسنده : مرجان پارسا

شیر فشار شکن یا شیر فشار امداد ( PRV ) یک نوع شیر ایمنی مورد استفاده برای کنترل یا محدود کردن فشار در یک سیستم است. در غیر این صورت ممکن است فشار ایجاد شده باعث اختلال در عملکرد، خرابی ابزار یا تجهیزات یا آتش سوزی شود. شیر فشار شکن با اجازه دادن به سیال تحت فشار از یک گذرگاه کمکی به خارج از سیستم، موجب کاهش فشار می شود.

شیر فشار شکن طوری طراحی یا تنظیم شده است که با فشار تنظیم شده و از پیش تعیین شده باز شود تا مخازن تحت فشار و سایر تجهیزات را از تحت فشار قرار گرفتن بیش از حد آنها محافظت کند.

هنگامی که از فشار از میزان تنظیم شده بیشتر شود، شیر فشار شکن بخشی از سیال را از طریق مسیر کمکی منحرف می کند.

شیر فشار شکن با سیالات قابل اشتعال

در سیستم های حاوی سیالات قابل اشتعال، سیال منحرف شده (مایع، گاز یا مخلوط مایع و گاز) معمولاً از طریق یک سیستم لوله کشی به نام فلر هدایت می شود. هدر یا هدر کمکی به یک شعله گاز مرکزی و مرتفع که در آن معمولاً سوزانده می شود و گازهای حاصل از احتراق رها می شوند.

شیر فشار شکن با سیالات غیرخطرناک

در سیستم‌های غیرخطرناک، سیال اغلب توسط لوله‌های تخلیه مناسبی که برای جلوگیری از ورود آب باران طراحی شده است، به اتمسفر تخلیه می‌شود و در موقعیتی قرار می‌گیرد که خطری برای پرسنل ایجاد نکند.با انحراف سیال، فشار داخل ظرف افزایش نخواهد یافت. هنگامی که به فشار مجدد شیر رسید، شیر بسته می شود. تخلیه از زیر معمولا به عنوان یک درصد از فشار مجموعه اعلام کرد و با اشاره به چه مقدار فشار باید قبل از reseats دریچه قطره. دمش می تواند تقریباً 2-20٪ متفاوت باشد و برخی از شیرها دارای دمش قابل تنظیم هستند.

شیر فشار شکن در سیستم های گاز فشار قوی

در سیستم های گاز فشار قوی توصیه می شود که خروجی شیر تخلیه در هوای آزاد باشد. در سیستم‌هایی که خروجی به لوله‌کشی متصل است، باز شدن یک شیر فشار شکن باعث ایجاد فشار در سیستم لوله‌کشی پایین دست شیر ​​تخلیه می‌شود. این اغلب به این معنی است که پس از رسیدن به فشار تنظیم شده، شیر فشار شکن دوباره نمی‌نشیند. برای این سیستم ها اغلب از شیرهای به اصطلاح "دیفرانسیل" استفاده می شود. این بدان معنی است که فشار فقط روی ناحیه ای کار می کند که بسیار کوچکتر از ناحیه باز شدن دریچه است. اگر دریچه باز باشد فشار باید قبل از بسته شدن شیر به شدت کاهش یابد و همچنین فشار خروجی شیر می تواند به راحتی شیر را باز نگه دارد. نکته دیگر این است که اگر سایر شیرهای کمکی به سیستم لوله خروجی وصل شوند،ممکن است با افزایش فشار در سیستم لوله اگزوز باز شوند. این ممکن است باعث عملکرد ناخواسته شود.

 ترجمه شده از ویکی پدیا انگلیسی

مقاله : https://en.wikipedia.org/wiki/Relief_valve




:: برچسب‌ها: شیر فشار شکن , شیر ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: